• Balíček: Integrace - parciální zlomky a speciální substituce České vysoké učení technické v Praze > Matematika 2 23 lekcí | 4 hod 400 Kč 350 Kč
  • Jednoosá napjatost – Diferenciální metoda České vysoké učení technické v Praze > Pružnost a pevnost 1 2 lekce | 26 min 75 Kč
  • Fyzika 1: Kompletní příprava Vysoká škola chemicko-technologická v Praze > Fyzika 1 211 lekcí | 43 hod 4 800 Kč 1 900 Kč
  • Kmitání s 1° volnosti České vysoké učení technické v Praze > Mechanika 3 4 lekce | 53 min 110 Kč
  • Balíček: Lineární algebra Technická univerzita v Liberci > Matematika 2 67 lekcí | 6 hod 5 min 550 Kč
  • Látkové bilance při chemických reakcích Vysoká škola chemicko-technologická v Praze > Chemické výpočty 17 lekcí | 3 hod 1 min 359 Kč
  • Příprava zápočtový test 1 (Druhá část) Vysoká škola chemicko-technologická v Praze > Organická chemie 1 4 lekce | 1 hod 150 Kč
  • BALÍČEK: Lagrangeova rovnice II. druhu I-II České vysoké učení technické v Praze > Mechanika 3 6 lekcí | 1 hod 40 min 190 Kč
  • Staticky neurčité úlohy – TAH/TLAK – Montážní vůle České vysoké učení technické v Praze > Pružnost a pevnost 1 4 lekce | 38 min 80 Kč
Celkem: 3 764 Kč 6 714 Kč
Přejít do košíku

Implicitní funkce

O kurzu

V dnešním kurzu si vysvětlíme pojem implicitní funkce. Naučíme se ověřovat, zda je na okolí nějakého bodu definovaná implicitně zadaná funkce a ukážeme si, jak určit její vlastnosti. 

 

1) Rozhodněte, zda je na okolí bodu \(A=[\pi;1]\) rovnicí \(x^2+xy+{sin(x)\over y}-\pi(1+\pi)=0\) definována funkce \(y=f(x)\).

a) Rozhodněte, zda má funkce \(f\) v bodě \(x_0=\pi\) lokální extrém, popřípadě zda na okolí bodu \(x_0=\pi\) roste nebo klesá.
b) Rozhodněte, zda je funkce \(f\) na okolí bodu \(x_0=\pi\) konvexní nebo konkávní.
c) Napište rovnici tečny v bodě \(x_0=\pi\).
d) Napište Taylorův polynom druhého stupně v bodě \(x_0=\pi\).
e) Načrtněte funkci na okolí bodu \(A\).
f) Rozhodněte, zda je funkce \(f(x)=-2x+2\pi+1\) explicitním výjádřením.

 

2) Rozhodněte, zda je na okolí bodu \(A=[0;1]\) rovnicí \({1\over y}-cos(xy)=0\) definována funkce \(y=f(x)\).

a) Rozhodněte, zda má funkce \(f\) v bodě \(x_0=0\) lokální extrém, popřípadě zda na okolí bodu \(x_0=0\) roste nebo klesá.
b) Rozhodněte, zda je funkce \(f\) na okolí bodu \(x_0=0\) konvexní nebo konkávní.
c) Napište rovnici tečny v bodě \(x_0=0\).
d) Napište Taylorův polynom druhého stupně v bodě \(x_0=0\).
e) Načrtněte funkci na okolí bodu \(A\).
f) Rozhodněte, zda je funkce \(f(x)=x^2+2x+1\) explicitním výjádřením.

 

3) Rozhodněte, zda je na okolí bodu \(A=[1;1]\) rovnicí \(x^2+y^2-4y{\sqrt {x}}+2=0\) definována funkce \(y=f(x)\).

a) Rozhodněte, zda má funkce \(f\) v bodě \(x_0=1\) lokální extrém, popřípadě zda na okolí bodu \(x_0=1\) roste nebo klesá.
b) Rozhodněte, zda je funkce \(f\) na okolí bodu \(x_0=1\) konvexní nebo konkávní.
c) Napište rovnici tečny v bodě \(x_0=1\).
d) Napište Taylorův polynom druhého stupně v bodě \(x_0=1\).
e) Načrtněte funkci na okolí bodu \(A\).

 

4) Rozhodněte, zda je na okolí bodu \(A=[0;0;1]\) rovnicí \(x^2z-ln(z)+y^2=0\) definována funkce \(z=f(x,y)\).

a) Rozhodněte, zda má funkce \(f\) v bodě \([x_0,y_0]=[0,0]\) lokální extrém, popřípadě zda na okolí bodu \([x_0,y_0]=[0,0]\) roste nebo klesá.
b) Napište Taylorův polynom druhého stupně v bodě \([x_0,y_0]=[0,0]\).

Daniel Kortus

Daniel Kortus

Danovi je 29 let a studuje Vysokou školu chemicko-technologickou v Praze. Ač matematika není jeho hlavním oborem, doučuje ji již od střední školy. Při vysvětlování látky klade důraz na její pochopení a snaží se, aby k matice studenti přistupovali s pozitivním přístupem.
Danův Instagram: https://www.instagram.com/kortus.daniel/

Jak ostatní hodnotí Daniela:

To nejdůležitější

Délka kurzu: 1 hod 50 min Počet lekcí: 9 Studenti: 55
  • Seznam lekcí

  • Úvod
  • Lekce 1
  • Lekce 2
  • Lekce 3
  • Lekce 4
  • Lekce 5
  • Lekce 6
  • Lekce 7
  • Lekce 8