• BALÍČEK: Kmitání s 2° volnosti I-II České vysoké učení technické v Praze > Mechanika 3 7 lekcí | 2 hod 3 min 220 Kč
  • Lineární závislost vektorů Technická univerzita v Liberci > Matematika 2 12 lekcí | 55 min 120 Kč
  • Látkové bilance v roztocích Vysoká škola chemicko-technologická v Praze > Chemické výpočty 20 lekcí | 2 hod 45 min 359 Kč
  • Síla, práce, hybnost Vysoká škola chemicko-technologická v Praze > Fyzika 1 20 lekcí | 3 hod 52 min 400 Kč
  • Lagrangeova rovnice II. druhu České vysoké učení technické v Praze > Mechanika 3 4 lekce | 1 hod 9 min 120 Kč
  • Průběh funkce - semestrálky Technická univerzita v Liberci > Matematika 1 17 lekcí | 1 hod 15 min 150 Kč
  • Derivace ve směru vektoru, Taylor, tečná rovina, diferenciál a Newton Vysoká škola chemicko-technologická v Praze > Matematika B 9 lekcí | 2 hod 17 min 250 Kč
Celkem: 1 619 Kč
Přejít do košíku

Zápočtový test II.

O kurzu

1. V první lekci si ukážeme postup řešení jednotlivých příkladů v první variantě zápočtového testu. Vyřešíme si tyto příklady:

1) Urči směrnici tečny grafu funkce \(f(x)=x^2\) v bodě \(T [3,?]\)

2) Kdy je funkce \(f(x)=3x^5-40x^3+x-2 \) konvexní?

3) Urči tangentu odchylky dvou funkcí \(f(x)=(x-2)^2\) a \(g(x)=4x-x^2+4\)

4) Kdy je funkce \(f(x)= \frac{1}{2}x-sinx\) rostoucí?

 

2. V druhé lekci si ukážeme postup řešení jednotlivých příkladů pro druhou variantu zápočtového testu. Vyřešíme společně tyto příklady:

1) Funkce \(f(x)=sinx\) protíná osu x pod úhlem?

2) Poloměr \(r\) kruhu se mění rychlostí \(v\). Jeho obvod se mění rychlostí?

3) Napiš rovnici tečny k funkci \(f(x)=(x-1)(x-2)(x-3)\) v bodě \(T [3,?]\)

4) Spočti \(\lim\limits_{x \to 0} \frac{cosx-1}{e^{x^2}-1}\)

 

3. Ve třetí lekci nás čekají další čtyři příklady, které se v různé podobě mohou vyskytnout v zápočtovém testu:

1) Urči bod, v němž má funkce \(f(x)=2x^2+ \frac{108}{x}-59\) na intervalu \(<2,4>\) globální maximum?

2) Najdi inflexní bod funkce \(f(x)=\frac{1}{4}(x-2)^4-(x-2)^3-1\)

3) Spočti \(\lim\limits_{x \to 0} \frac{x^2}{x+ln(1-x)}\)

4) Funkci \(f(x)=x^3-6x^2+3\) zapiš pomocí mocnin výrazu \((x+2)\)

 

4. Ve čtvrté lekci si probereme příklady ze čtvrté varianty cvičného zápočtového testu:

1) Urči průběh funkce \(f(x)=5+2sin^2x+2cos^2x\) na intervalu \((0,2\pi)\).

2) Urči bod, v němž má funkce \(f(x)= 3+6x^2-2x^3\) na intervalu \(<0,2>\) globální maximum?

3) Funkce \(f(x)=\frac{x^2}{2}lnx-\frac{x^2}{4}\) je rostoucí na intervalu?

4) Směrnice tečny k funkci \(f(x)= x^3\) je rovna 3 v bodě s x-ovou souřadnicí rovnou?

Peťa Podešvová

Peťa Podešvová

Péťa úspěšně absolvovala fakultu stavební ČVUT a nyní se naplno věnuje doučování matematiky. Práce se studenty ji strašně moc baví a naplňuje. Ve volném čase ráda dobrodružně cestuje, vyhledává hlavně hory, přírodní parky a ráda spí pod stanem. Řídí se heslem “Live a life you will remember”!

Jak ostatní hodnotí Petru:

To nejdůležitější

Délka kurzu: 1 h 27 min Počet lekcí: 9 Studenti: 50
  • Seznam lekcí

  • Úvodní video
  • Zadání testu 1
  • 1 Řešení testu varianta 1
  • Zadání testu 2
  • 2 Řešení testu varianta 2
  • Zadání testu 3
  • 3 Řešení testu varianta 3
  • Zadání testu 4
  • 4 Řešení testu varianta 4